WHY I LOVE READING BOOKS

by - 6:07 PM

Książki zawsze były istotną częścią mojego życia. Na początku po prostu przypatrywałam się ciągowi liter i oglądałam ilustracje, słuchając jak moja mama mi czyta. Już wtedy różne historie wzbudzały we mnie emocje. Pamiętam, jak razem z mamą płakałyśmy nad książkami, smucąc się z przebiegu zdarzeń, z kolei innym razem nie mogłyśmy przestać się śmiać. A później nadszedł moment, gdy nauczyłam się czytać samodzielnie. Zaczęłam sama odkrywać nowe tytuły, szukać ulubionych gatunków i się w nie zagłębiać.




Książki są dla mnie przede wszystkim odskocznią od rzeczywistości. Dzięki nim mogę zapomnieć o otaczającym mnie świecie. Smutek, złość, problemy, nawet radość... wszystko to schodzi chwilowo na drugi plan. Czytając, przenoszę się jakby do innego wymiaru, w pewnym sensie wcielając się w danego bohatera. Czytanie daje mi też możliwość wyruszenia w podróż, bez ruszania się z miejsca. Niesamowite jest to, że poznaję różne kultury, kraje i zwyczaje, siedząc wygodnie na łóżku.
Książki są dla mnie również nauczycielem. Uczą, przekazują wartości, motywują i inspirują. Sprawiają, że na mojej twarzy pojawia się uśmiech, że policzki stają się mokre od łez, że mam ochotę krzyczeć. Spędzają sen z powiek, momentami nie dają o sobie zapomnieć.
Cenię czytanie za to, że jest dla wszystkich i jest możliwe w każdym miejscu i czasie. Wystarczy tylko chcieć.







Marlena xx

You May Also Like

10 komentarze

  1. Ja wprost kocham czytać książki! Nie wyobrażam sobie dnia, bez przeczytania choć kilku kartek książki.
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpadłam tutaj przypadkiem i jestem bardzo zaskoczona. Dlaczego wszystkie super blogi ( a jeszcze bardziej super jest to,że nie bawisz się tak jak większość w obs/obs,kom/kom) mają tak mało obserwacji?! Super post,super desing,masz talent-wykonujesz desingi? ;) Twórz posty,bloga tak jak to robisz,bo masz do tego talent,mówie serio. A ja jestem BARDZO wymagająca jeśli chodzi o blogi którym daję obserwacje-a do ciebie leci obserwacja! Super postx2- Ja ostatnio czytałam girl online3 i jak zwykle jestem zakochana,genailna-jesli nie czytalas,choc nie sadze-POLECAM! xoxo
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com
    PS Masz jakąś ksiązkę do polecenia?:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa! Jeśli chodzi o książki, ostatnio przeczytałam ,,Zostań, jeśli kochasz'' G. Forman. Podobała mi się, chociaż oczekiwałam czegoś więcej. Zobaczę jak z kolejnymi częściami. Obecnie czytam ,,Wichrowe wzgórza'' Emily Bronte i bardzo mi się podobają, mimo że do najnowszych książka nie należy :)) Polecić też mogę książki Johna Greena, miło się je czyta. Jeśli chciałabyś wiedzieć jakie książki dokładnie czytam, to zapraszam na mój profil na goodreads https://www.goodreads.com/user/show/68587748-marlena-pec

      Usuń
  3. Dodaję komentarz jeszcze raz, bo nie wiem czy poprzedni się dodał ;) W każdym razie, zgadzam się z tym co napisałaś, książki są świetnym pomysłem na odstresowanie, ale i na inspirację czy możliwość zmiany patrzenia na pewne sprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Był taki czas, że czytałam książkę po książce...dosłownie! Niestety, jakoś poprzestałam i baardzo żałuję. Może teraz, gdy zbliżają się wakacje, będę miała czas, aby znów po nie sięgnąć...
    Prześliczny blog, obserwuję.

    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam czytać książki, również czytałam "Zostań jeśli kochasz", teraz jednak przerzuciłam się na ksiązki bardziej psychologiczne.
    Pozdrawiam :)

    Amiliaza.blogspot.com
    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi również książki pomagają w odskoczni od rzeczywistości!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie napisane i super zdjęcia :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam czytać. Głownie dzięki tej czynności mogę oderwać się od codziennych spraw. Dopiero wieczó spędzony z książką w pełni mnie relaksuje.
    Cudowny post i zdjęcia!
    Obserwuję :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam czytać i nie wyobrażam sobie nagle z tego zrezygnować. Piękne zdjęcia, a notkę przyjemnie się czytało. Pozdrawiam :*
    http://sandrafotoblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

○ Bardzo dziękuję za każdy miły komentarz i obserwację, to naprawdę motywuje!
○ Nie bawię się w obserwację za obserwację!
○ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.